Anul 2024 vine cu sancțiuni uriașe! Până la 10.000 de lei amendă pentru șoferi dacă nu au pornit GPS-ul

Autor: Radu Țuțulan 22 dec. 2023 Știri auto
Anul 2024 vine cu sancțiuni uriașe! Până la 10.000 de lei amendă pentru șoferi dacă nu au pornit GPS-ul

Legislația a fost modificată și prevede sancțiuni uriașe, care vor fi aplicate din 2024, iar unii șoferi pot primi o amendă de până la 10.000 de lei dacă nu au pornit GPS-ul.

Pentru a combate evaziunea fiscală, autoritățile au decis implementarea sistemului e-Transport.

Cu ajutorul acestuia pot fi monitorizate pe teritoriul României transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat.

Cum funcționează sistemul e-Transport

Toate vehiculele de transport marfă vor fi dotate, obligatoriu, cu un sistem de monitorizare GPS. De asemenea, acestea sunt conectate la un soft în care se specifică bunurile, proveniența și destinația lor. Iar actualizarea informațiilor se va face în timp real, după fiecare oprire a GPS-ului montat pe vehiculul de transport.

Practic, vor fi raportate toate mărfurile care sunt transportate pe teritoriul României. Iar obligația se aplică atât celor care efectuează distribuție de marfă, cât și celor care doar tranzitează țara noastră.

În cazul celor care doar tranzitează România, șoferii vor primi un dispozitiv care poate fi utilizat temporar. Și va fi predat autorităților, în momentul în care camionul iese din țară.

Astfel, ANAF și Autoritatea Vamală Română vor putea monitoriza transporturile de bunuri.

Sancțiuni uriașe pentru șoferi, dacă nu au pornit GPS-ul

Șoferii care fac transporturi de marfă și nu folosesc aceste dispozitive, riscă sancțiuni uriașe. Ei sunt obligați să pornească GPS-ul înainte de a pleca la drum. Iar după fiecare oprire unde au descărcat marfa sau au încărcat alte bunuri, să oprească acest dispozitiv.

Astfel, autoritățile vor vedea exact de unde a plecat un bun și unde a fost el livrat.

Șoferii care nu pornesc GPS-ul sau care nu îl opresc la destinație, riscă o amendă cuprinsă între 5.000 și 10.000 de lei, scrie Economica.net.

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru firmele care încalcă legea e-Transport

Persoanele fizice riscă o amendă de până la 50.000 de lei, iar pentru firme se aplică o sancțiune de până la 100.000 de lei și confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate dacă se constată:

  • încălcarea obligației organizatorului transportului sau operatorului de transport, după caz, de a actualiza informațiile privind identificarea vehiculului de transport rutier ori de câte ori acestea se modifică, înainte de repunerea în mișcare
  • încălcarea obligației de către utilizatorii sistemului RO e-Transport de a pune la dispoziția operatorului de transport rutier informațiile aferente bunurilor transportate, direct sau prin intermediul organizatorului transportului, după caz, până cel târziu la prezentarea vehiculului în punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România sau la locul de import, respectiv la punerea efectivă în mișcare a vehiculului, după caz
  • modificarea datelor înregistrate în sistemul RO e-Transport despre transporturile de bunuri după prezentarea în punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea în România sau la locul de import, respectiv după punerea efectivă în mișcare a vehiculului pe drumurile publice, după caz
  • încălcarea obligației de a declara în sistemul RO e-Transport datele aferente transporturilor pentru toate bunurile transportate în cadrul unei partide de bunuri dacă în cadrul partidei de bunuri sunt transportate atât bunuri cu risc fiscal ridicat, cât și alte bunuri care nu fac parte din categoria celor cu risc fiscal ridicat.

Prin partidă de bunuri se înțelege ansamblul de bunuri cu același loc de încărcare și de descărcare, cu un singur destinatar final, transportate cu un vehicul care poate fi schimbat pe parcursul deplasării de la locul de încărcare la locul de descărcare.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide